Ilmainen toimitus yli 29,99 € tai vastaaville tilauksille

Henkilötietojen suojaus

ASIAKASTIETOJEN REKISTERI:


Yrityksen nimi: Starbuna Oy
Yritystunnus: 2904165-8
Osoite: Sturenkatu 26 As 36, 00510 Helsinki
Puhelin: + 358 44 366 0224
Sähköposti: info@starbuna.fi


REKISTERIN YHTEYDET

asiakaspalvelukeskus
Sähköposti: info@starbuna.fi
Puhelin: + 358 44 366 0224


MITÄ TIETOA JATKOAMME

Käsittelemme seuraavia henkilökohtaisia ​​tietoja asiakkaidemme suhteen:

Asiakkaan perustiedot:

- nimi
- Osoite
- Syntymäaika
- Tunnusluku
- Käyttäjätunnukset ja asiakastunnukset
- Seksi
- Viestinnän kieli
- Puhelinnumerot)
- Sähköpostiosoite


Online- ja myymäläostotiedot

- Tietoja kuitista ja kanta-asiakaskorttien käytöstä Starbunassa
- Ostokertymätiedot, jos käytät osakkuusyrityksesi kanta-asiakaskorttia ostaessasi
- Tilaukseen, toimitukseen ja palautukseen liittyvät tiedot
- Palvelua tai ostoa koskevien tietojen lähettäminen ja vastaanottaminen sekä asiakkaiden vastaukset


Tietoja Palveluiden käytöstä

- Palvelujen käyttö- ja varaustiedot verkossa, mobiilisovelluksessa ja kaupoissa
- Palvelut, kuten muoti, sisustussuunnittelu, lahjapalvelut, pukeutumispalvelut, ompelu-, turkipalvelut ja kosmetiikkakonsultointi, liittyvät palvelut
- Palvelun tarjoamiseksi tarvittavat ja kerätyt tiedot, kuten mitat, vaatekokot ja muotikonsulttipalveluiden värivalinnat
- Tietoja verkkosivuston digitaalisesta ihonhoito-neuvontapalvelusta, kuten IP-osoite ja asiakkaan omat tiedot
- Palvelusta riippuen tiedot voidaan tallentaa myös valokuvina
- Tiedot online-käyttäytymisestä Stockmannin verkkosivustoilla ja palveluissa, tekniset tiedot ja käyttäjän selaimeen lähetetyt evästeet ja evästeisiin liittyvät tiedot. Lisätietoja evästeiden käytöstä: https://www.starbuna.fi/sivut/tietoturva


Asiakaspalvelun tiedot

- Viestit ja viestin sisältö asiakkaalta, samoin kuin palvelun toteuttamiseen tarvittavien pyyntöjen luokitteluun liittyvät tiedot
- Tiedot asiakaspalvelupuheluista
- Asiakaspalaute ja vastaustiedot
- Palautuksia ja palautuksia koskevat tiedot, kuten hakukriteerit, summa ja pankkitiedot
- Lähetä ja vastaanota tietoja ja vastauksia palvelun jälkeiseen kyselyyn


Kanta-asiakasohjelmaan liittyvät tiedot

- Kanta-asiakasohjelmatiedot, ostovolyymitiedot ja kanta-asiakaskorttitiedot
- Pääkortin alla olevat rinnakkaiskortit tarjoavat tietoja korttien numeroista ja tasoista sekä ostoista, mutta eivät kirjaa yksittäisiä tapahtumia.


Markkinointiviestintää koskevat tiedot

- Markkinointiluvat sähköpostille, tekstiviesteille ja suoramarkkinointikieltoille
- Ennakkotilaa Crazy Days -kampanjan tilaukset
- Tiedot lähetetyistä viesteistä ja sähköisten viestien osalta tiedot viestien avaamisesta ja napsauttamisesta
- Tiedot postitse lähetetyistä kuponkeista ja niiden käytöstä
- Tiedot lähetetyistä tapahtumakutsuista ja osallistumistiedot
- Tiedot telemarkkinointikampanjan jäsenyydestä ja osallistumista koskevat tiedot


Asiakastutkimustiedot

- tiedustelujen epäämistä koskevat tiedot
- Kyselyjen ja vastaanotettujen vastausten lähettämistä ja vastaanottamista koskevat tiedot


Asiakassuhdeanalyysi ja ryhmittelytiedot

- uskollisuustiedot
- Asiakkaan tarjoamien tietojen, kuten alaikäisten lasten edut ja syntymävuosi, mukauttaminen ja helpottaminen
- Starbunan toimittamat asiakastiliryhmätiedot
- Asiakaskohtaiset tiedot, jotka ovat saatavissa väestörekisterikeskuksesta, kuten nimi- ja osoitepäivitykset.


Kumppanitiedot

- Kanta-asiakaskortin luotto-ominaisuustiedot

Luototiedot

- Asiakkaan nimi, osoite ja yhteystiedot, rivikohdan ja oston määrätiedot ostoista, palautuksista, maksutavan valinnasta, luototiedot, mahdolliset maksuhäiriöt ja muut negatiivisen luottopäätöksen syyt, maksutapahtumatiedot, pankin yhteystiedot, laskutustiedot, palvelu tiedot, kaupan yksityiskohdat, suostumukset ja kiellot.


MITÄ HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY on


Käsitellyt asiakkaan henkilötiedot seuraaviin tarkoituksiin:

Myynnin ja palveluiden tuottaminen elektronisten kanavien ja kauppojen kautta

- Hyötyjen jakaminen oikein myyntitilanteissa, kuten kanta-asiakas- ja verkkokauppasuositukset
- Starbuna-asiakaspalvelun toteuttaminen, palveluiden tuottaminen, kehittäminen ja seuranta
- Valikoiman ja palveluiden kehittäminen Starbunassa
- Asiakassuhteiden hallinta, kuten palveluviestintä, asiakassuhteiden kehittäminen ja palveluiden räätälöinti
- Transaktiotiedot

Kriteeri: Sopimuksen täytäntöönpano kanta-asiakkaille, laillinen etu muille asiakkaille

Verkkokaupan tapahtumat, varaukset ja tilaukset

- Tilausten, ostojen ja palautusten käsittely
- Laskutus ja luotonanto
- perintä

Käsittelyn perusteet: sopimuksen täytäntöönpano ja oikeudellinen velvoite


Kanta-asiakasohjelman tietojenkäsittely

- Esimerkiksi ostojen rekisteröinti, tason kirjanpito, kanta-asiakaskorttien postitus

Käsittelyn perusteet: sopimuksen täytäntöönpano


Asiakaspalvelu

- Vaatimusten ja korvausvaatimusten käsittely, vastaaminen ja maksaminen (lakisääteinen velvoite)

- Asiakaspalautteiden ja palvelupyyntöjen käsittely ja niihin vastaaminen (oikeutettu etu)
- Puhelujen nauhoittaminen palvelutapahtumien tarkistamiseksi, oikeusvarmuuden ja turvallisuuden takaamiseksi käytämme puhelut myös asiakaspalveluhenkilökunnan kouluttamiseen (oikeutettu etu)

Peruste: laillinen etu ja lakisääteinen velvoite


Asiakasviestintä ja markkinointi

- Asiakasviestinnän ja markkinoinnin toteuttaminen
- Kilpailujen ja arvontojen järjestäminen
- Asiakastietojen analysointi ja luokittelu parempaa kohdennettua viestintää varten

Käsittelykriteeri: Sopimuksen täytäntöönpano kanta-asiakkaille ja oikeutetut edut muille asiakkaille; asiakkaan suostumus uutiskirjeisiin ja tekstiviesteihin

Asiakastutkimukset ja -analyysit

- Kohdentaminen kyselyihin, esimerkiksi myynti- tai palvelutapahtuman jälkeen
- Asiakkaiden mielipiteiden ja näkemysten kerääminen kehitystarkoituksiin
- Asiakastietoja käytetään myös analysointiin, raportointiin ja järjestelmien kehittämiseen Starbunan liiketoiminnan kehittämiseksi

Oikeudelliset perusteet: perusteltu intressi


Lakisääteiset velvoitteet ja hallinnolliset toimenpiteet

- Kirjanpito
- Rikoksentorjunta ja tutkinta
- laillisten vaatimusten laatiminen, puolustaminen ja niihin vastaaminen esimerkiksi rikos- ja henkilökohtaisissa asioissa sekä kuluttajalainsäädännössä
- Myyjän vastuun täyttäminen puutteellisesta kaupasta, tuotevastuuvelvoitteiden täyttäminen
- Vaarallisten tuotteiden vetäminen markkinoilta

Käsittelyn perusteet: lakisääteinen velvoite ja elintärkeiden etujen suojaaminen


TIETOJEN VARASTOINTI


Suunnitellessamme tietojen käsittelyaikoja, olemme ottaneet huomioon käsittelyn rajoittamisen tietoihin, joita tarvitaan jokaiseen tarkoitukseen. Seuraavassa kuvataan käsittelyajat ja syyt niihin.

Jos olet antanut suostumuksesi henkilötietojesi käsittelyyn, käsittely lopetetaan sen jälkeen, kun suostumuksesi on peruutettu. Tämä tarkoittaa esimerkiksi uutiskirjeen tilaustietoja, jos ilmoitat meille uutiskirjeen tilauksen lopettamisesta,

Yleisesti ottaen säilytämme uskollisia asiakastietoja niin kauan kuin asiakkaan uskollisuus on voimassa. Pidämme asiakkaiden ostotietoja yleensä viiden vuoden ajan. Meillä on jopa viisi vuotta tietoa osallistumisesta tapahtumiin, kuten uskollisuustapahtumiin.

Käsittelemme osto-, palautus- ja laskutustietoja osana Stockmannin kirjanpitoaineistoa kirjanpitolaissa määritellyllä ajanjaksolla. Kauden on oltava kuusi vuotta sen kalenterivuoden päättymisestä, jonka aikana tilikausi päättyy. Säilytämme kokoelmatietoja noin neljä vuotta kokoelman valmistumisen jälkeen. Palautteen, vaateiden ja laillisten vaatimusten käsittelyyn liittyvät tarpeelliset tiedot säilytetään tapauksen käsittelyyn tarvittavana ajanjaksona, joka on yleensä alle viisi vuotta. Tuotteiden palauttamistiedot poistetaan viipymättä, kun markkinoille palauttaminen on saatu päätökseen, viranomaisten ohjeiden mukaan elintärkeiden etujen suojelemiseksi. Tallennamme Starbunan asiakasrekisterit asiakkaiden tiedusteluista, vastauksista ja vastauksista ja säilytämme niitä jopa viisi vuotta. Poistamme Digital Skincare Advisor -sivustoon liittyvät tiedot, kun poistut verkkosivustoltamme. Poistamme turnausten ja arpajaisten osallistumisluettelot heti, kun voittaja on valittu ja / tai arvonta on suoritettu ja palkinto myönnetty. Pidämme asiakaspalvelun tietueita jopa yhden vuoden ajan. Säilytetään yhden vuoden ajan rekisteröityjen oikeuksien käyttämisestä ja niihin vastaamisesta; pidämme vastauksesi vahvistuspyyntöön 3 kuukauden ajan sen lähettämispäivästä.

OIKEUS PERUUTTAA SOPIMUS


Voit peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa, jos henkilötietojesi käsittely perustuu suostumukseen. Esimerkiksi kun olet antanut meille luvan suoraa sähköistä markkinointia varten, henkilötietojesi käsittely tapahtuu suostumuksesi perusteella. Suostumuksesi voidaan peruuttaa soittamalla asiakaspalveluumme tai peruuttamalla lupa verkkosivustomme kautta.

Voit estää suoramarkkinoinnin ja asiakaskyselyt tai antaa suostumuksesi suoramarkkinointiin viestintäkanavien kautta (viestit matkapuhelimeen, sähköposti).

Jos et salli suoramainonta- ja puhelinmarkkinointia etkä suostu sähköiseen suoramarkkinointiin, lähetämme vain tilaamiasi postia ja viestejä, jotka ovat tarpeen palveluidesi toteuttamiseen ja asiakassuhteiden hallintaan.



TIETOJA MUISISTA OIKEUKSISTA


Pyynnöstä asiakkaillamme on oikeus tietää, käsitteleekö Starbuna henkilökohtaisia ​​tietojasi. Sinulla on oikeus saada kopio käsittelemistämme tiedoista, jos tietoja käsitellään. Jos emme käsittele tietojasi, sinulla on myös oikeus vahvistaa asia.

Jos henkilötietosi ovat puutteellisia tai epätarkkoja, sinulla on oikeus oikaista tai täydentää niitä käsiteltäväksi.

Sinulla voi olla oikeus poistaa henkilötietosi tai rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä tietyissä asetuksen kattamissa tilanteissa. Jos lakiperusteet täyttyvät, poistamme tiedot tai rajoitamme käsittelyä pyynnöstäsi.

Tietyissä olosuhteissa sinulla on oikeus siirtää hallussaan olleet henkilötiedot itsellesi tai toiselle rekisterinpitäjälle. Tämä koskee kaikkia henkilökohtaisia ​​tietoja, jotka olet antanut meille, suostunut käsittelemään meitä tai sellaisen sopimuksen täytäntöönpanoon, jonka osapuoli olet. Oikeus koskee tietoja, joita käsitellään automaattisella tietojenkäsittelyllä, jos tiedot ovat paperimuodossa eivätkä koske tällaisia ​​asiakirjoja.

Sinulla voi olla oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä. Jos näin on, lopetamme henkilötietojesi käsittelyn pyynnöstäsi.



Lisätietoja 1

Asetuksen mukaan sinulla on oikeus poistaa henkilötietosi järjestelmästämme, jos emme enää tarvitse tietoja niihin tarkoituksiin, joihin ne on kerätty tai muuten käsitelty, tai jos olet peruuttanut suostumuksesi, johon käsittely perustuu, ja - ei muuta käsittelyn oikeusperustaa, tai -
mainitsemalla henkilökohtaiset syyt, jotka vastustavat käsittelyä, joka on välttämätöntä laillisen valvojan tai kolmansien osapuolten etujen saavuttamiseksi (esim. profilointi);
Rekisterinpitäjä ei ehkä enää käsittele henkilökohtaisia ​​tietojasi. Poikkeuksena on se, että rekisterinpitäjä voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa pätevä ja tärkeä syy, joka ohittaa rekisteröidyn edut, oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen laillisen vaateen perustamista, jättämistä tai puolustamista varten.
henkilötietojen laiton käsittely; henkilötiedot on poistettava rekisterinpitäjään sovellettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi unionin tai jäsenvaltion lainsäädännön nojalla; lapselta on kerätty henkilökohtaisia ​​tietoja tietoyhteiskunnan palvelujen tarjoamisen yhteydessä.

Lisätietoja 2

Sinulla on oikeus rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä, jos kiistät henkilötietojesi ajantasaisuuden, joten käsittelemme niitä rajoitetun ajan tarkkuuden varmistamiseksi; käsittelemme tietojasi laittomasti, mutta vastustat henkilötietojesi poistamista ja vaadit niiden käytön rajoittamista sen sijaan, että tarvitset niitä laillisen vaatimuksen esittämiseen, puolustamiseen tai puolustamiseen, mutta rekisterinpitäjä ei enää tarvitse kyseisiä henkilötietoja käsittelyä varten; vastustaa henkilötietojen perusteella tapahtuvien henkilökohtaisten syiden käsittelyä, joka on joko yleisen tai rekisterinpitäjän kannalta tarpeen julkisen vallan käytön yleisen edun suorittamiseksi tai rekisterinpitäjän oikeutettujen etujen toteuttamiseksi tai kolmas osapuoli, ja odotamme tarkistusta, syrjäyttää valvojan oikeutetut perusteet perustutkimuksellesi.
Lukuun ottamatta tapauksia, joissa niitä säilytetään, henkilötietojasi voidaan käsitellä vain suostumuksellasi tai laillisen vaatimuksen luomista, jättämistä tai puolustamista varten tai toisen luonnollisen tai oikeushenkilön oikeuksien suojaamiseksi tai tärkeistä yleisen tai unionin edun mukaisista syistä.

Lisätietoja 3

Voit vastustaa henkilötietojesi käsittelyä toteuttamalla rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen, jolla on valtuudet hyötyä (esimerkiksi henkilökohtaiseen syyyn perustuva profilointi); Tässä tapauksessa rekisterinpitäjä ei enää pysty käsittelemään henkilötietoja. Poikkeuksena on se, että rekisterinpitäjä voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa pätevä ja tärkeä syy, joka ohittaa rekisteröidyn edut, oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen laillisen vaateen perustamista, jättämistä tai puolustamista varten. Milloin tahansa, jos henkilötietojasi käsitellään suoramarkkinointitarkoituksiin, mukaan lukien profilointi, jos ne liittyvät tällaiseen suoramarkkinointiin.

Kuinka voit käyttää oikeuksiasi


Jos haluat käyttää oikeuksiaan yllä kuvatulla tavalla, voit lähettää tätä koskevan pyynnön asiakaspalvelumme, jonka yhteystiedot sijaitsevat tämän tietosuojalausunnon etusivulla.

Jos vastaus sisältää henkilökohtaisia ​​tietojasi, toimitamme tiedot joko salatussa sähköisessä muodossa tai postitse henkilökohtaisen kirjatun kirjeenä tapauksen mukaan. Kukaan muu kuin vastaanottaja ei voi vahvistaa kirjeen. Tämä menettely varmistaa kirjeen oikean vastaanottajan luottamuksellisuuden.


TIEDOT HENKILÖTIETOJEN SAAJISTA


Henkilötietoja käsittelevät vain Stockmannin työntekijät tai Stockmann-yhteistyökumppanit, joiden työkuvaus edellyttää tällaisten tietojen käsittelyä. Henkilötietojen käsittelijöitä sitoo salassapitovelvollisuus.

Emme paljasta asiakasrekisteritietoja Stockmann-konsernin ulkopuolella paitsi alla kuvatuissa tilanteissa, kun laki sitä vaatii, kaupan tai järjestelyn yhteydessä tai velan perimiseen liittyvissä asioissa.

Jos olet kanta-asiakastilisi pääkortinhaltija, sinulla on oikeus nähdä samanaikaisesti luotto-kortillasi rekisteröidyt ostot kokonaistasolla. Pääkortinhaltijalla ei kuitenkaan ole oikeutta saada tietoa rinnakkaiskorttiin rekisteröidyistä ostoista tuotetasolla. Jos sinulla on rinnakkaiskortti, et ole oikeutettu vastaanottamaan pääkortilla tai muilla samaan tiliin liitettyillä rinnakkaiskorteilla rekisteröityjä ostoksia.


Asiakastietoja voidaan jakaa kumppaneiden kanssa seuraavissa tilanteissa:

- Palvelun toteuttamiseksi voimme välittää asiakkaiden tietoja tarpeen mukaan maksupalveluntarjoajille (kuten pankeille, luottolaitoksille ja muille maksupalveluntarjoajille, kuten ePassi Payments Oy).
- Jos asiakaspalaute koskee vuokralaisia ​​tai kumppaneita Starbuna-tavarataloissa ja kiinteistöissä, asiakaspalautteen tiedot voidaan paljastaa tällaisille toimijoille.
- Asiakkaan nimi ja yhteystiedot sekä palvelunsiirtoon liittyvät tiedot voidaan jakaa palveluntarjoajan kanssa huollettaessa tuotetta (esim. Elektroninen laite). Huoltopalvelulla ei ole oikeutta käyttää tietoja muihin tarkoituksiin kuin myynnin jälkeisen palvelun tarjoamiseen.

Starbuna käsittelee myös henkilötietoja useiden rekisterinpitäjien kanssa palvelujen tarjoamiseksi. Yhteistyökumppaneita ovat: Kansallinen ooppera ja baletti, Posti, Lippupiste, Ticketmaster, Tiketti, Global Blue Finland, Premier e Tax Free Oy, Helsingin seudun liikenne, Tampereen kaupunkiliikenne ja Turun seudun julkinen liikenne Föli.

Starbunan palveluntarjoajat ja yhteistyökumppanit käsittelevät asiakkaiden henkilökohtaisia ​​tietoja Starbunan laskussa ja toimeksiannossa Starbunan lisäksi. Alihankkijoita ovat esimerkiksi tietotekniikan palveluntarjoajat. järjestelmien tekninen ylläpito ja Starbunan tuotteiden ja palveluiden toimittamiseen osallistuvat kumppanit. Yhteistyökumppaneita ovat kuljetusyhtiöt, turvallisuusmyyjät, tavaratalojen myyntiosaston vuokralaiset sekä sähköisen kaupan ja kampanjan myyjät, jotka toimittavat tuotteita ja palveluita suoraan asiakkaalle. Kumppania sitoo Starbunan luottamuksellisuusvelvollisuus, eikä hänellä ole oikeutta paljastaa tietoja kolmannelle osapuolelle tai käyttää tietoja mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin Starbunan toimeksiannon suorittamiseen, jos henkilötietoja käsitellään Starbunan puolesta.


Starbunan asiakastietojen tärkeimmät vastaanottajat ja / tai prosessorit ovat:

- IT-palveluntarjoajat, kuten Salesforce.com EMEA Limited, Oracle, Microsoft, Amazon Web Services Ltd, Google LLC (Analytics) ja Tech Mahindra Limited
- Markkinointipalveluntarjoajat
- Kuljetus- ja postipalvelujen tarjoajat
- maksuvälittäjät kaupoissa ja verkkokaupoissa; Nets Denmark A / S: n Suomen sivuliike ja Verifone Finland Oy
- Fonecta Oy (osoitteen päivitys)

Starbuna pyrkii varmistamaan, että henkilötietojasi käsitellään mahdollisuuksien mukaan EU: ssa ja ETA: ssa. Tietojen katsotaan siirtyvän EU: n ja ETA: n ulkopuolelle sellaisten IT-palvelujen tarjoamisen yhteydessä, joissa henkilötietoihin pääsee EU: n ja ETA: n ulkopuolelta.

Tällainen siirto on tehty palveluntarjoajan kanssa EU: n komission laatimien mallisopimuslausekkeiden mukaisesti, asianomaisella maalla on riittävä tietosuojataso, tietojenkäsittelyyrityksellä on sitovia yrityssääntöjä tai siirtämiselle on muita laillisia perusteita ja Yhdysvaltain tietosuojakilpi. Henkilötietoja sisältävillä palvelimilla on pääsy ETA: n ulkopuolelle Yhdysvalloista (Salesforce Marketing Cloud) ja Intiasta (Tech Mahindra), Oracle käsittelee tietoja maailmanlaajuisesti.

Komission päätökset mallilausekkeista löytyvät täältä.

Joillakin viranomaisilla on lakisääteinen oikeus saada tietoja. poliisi, tulli, rajavartijat ja veroviranomaiset.

VALITUS VALVONTAVIRANOMAISELLE
Jos sinusta tuntuu, että emme käsittele henkilötietojasi EU: n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisesti, sinulla on oikeus tehdä valitus sen EU: n jäsenvaltion valvontaviranomaiselle, jossa asuu tai työskentelet tai jossa pidät rikkomusta on ilmaantunut.



TARVITTAVAT TIEDOT ASIAKASPALVELUISTA


Meidän on käsiteltävä tämän sopimuksen toteuttamiseksi tarvittavat henkilötiedot, jotta voimme tarjota sinulle kanta-asiakas-, liittymä- tai muussa sopimuksessa mainitut edut ja palvelut.

Kanta-asiakasohjelmaasi tarvittavia tietoja ovat nimi, yhteystiedot, syntymäaika, sukupuoli, ostotiedot, viestintäkieli sekä puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, kun sinusta tulee kanta-asiakas verkkokaupassa.

Tarvitsemme näitä tietoja, jotta voimme päivittää ostoksesi kertomuksen, varmistaa, että olet ajan tasalla hyödyistäsi ja ohjelmamuutoksista, ja suunnitella tuotevalikoimaamme asiakaskuntaamme sopivaksi.

Verkkokaupan tilauksien suorittamiseen tarvittavat tiedot ovat nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, syntymäaikasi ja transaktiotiedot.

Jos haluat saada tietoja kanta-asiakasohjelmastasi Stockmann-mobiilisovelluksessa, sinun on annettava kanta-asiakasnumero sovellukseen.

Starbuna-palveluiden tarjoaminen, kuten muoti, sisustus, lahjapalvelut, pukeutumispalvelut, ompelu- ja kosmetiikkakonsultointi, vaatii yhteystietojesi lisäksi jokaisesta palvelusta tietoa, kuten mitat ja lahjapyynnöt.

Ilman suostumustamme emme voi tarjota sinulle sähköistä suoramarkkinoinnin uutiskirjepalvelua, mutta suostumus ei ole välttämätöntä tietoa.

Jos asiakas ei anna tai pyydä mitään Palvelun kannalta merkityksellisten tietojen poistamista, Starbunalla on oikeus keskeyttää Palvelujen ja tuotteiden tarjoaminen tai estää pääsy Palveluihin.


TIETOJA AUTOMAATTISEN PÄÄTÖKSEN TEHOKASTA JA UUDISTAMISESTA


Profiloinnilla tarkoitetaan henkilötietojen käsittelyä, joka käyttää tietoja joidenkin henkilökohtaisten ominaisuuksien arvioimiseen. Profiloidessamme asiakkaita kohdentamaan markkinointi- ja toimintakehotustapahtumia mielestämme sillä ei ole asetuksessa tarkoitettua oikeudellista tai muuten merkittävää vaikutusta asiakkaisiin.

Profiilimme myös verkkokaupan asiakkaita, jotka haluavat maksaa laskulla tai hyödykepohjaisella kertaluonteisella luotolla. Tämä profilointi on lainanottajan luottokelpoisuuden juridinen arviointi ja se on tarpeen lainanottajan ja lainanantajan välisen sopimuksen tekemiseksi tai täytäntöönpanemiseksi asetuksessa tarkoitetulla tavalla.

Rekisterinpitäjän on tällöin toteutettava asianmukaiset toimenpiteet rekisteröidyn oikeuksien ja vapauksien sekä oikeutettujen etujen suojelemiseksi; tähän sisältyy ainakin oikeus saada luonnollinen henkilö käsittelemään tietoja rekisterinpitäjän puolesta sekä oikeus ilmaista kanta ja riitauttaa päätös. Collector Bank AB, suomalainen sivukonttori, on Starbuna-kumppani ja palveluntarjoaja sähköisen kaupan laskuille ja erämaksuille.

Sinulla on rekisteröity oikeus vastustaa profilointia rekisterinpitäjän oikeutettujen etujen perusteella henkilökohtaisesti. Jos profilointi tehdään suoramarkkinoinnin kohdentamiseksi, voit myös vastustaa profilointia milloin tahansa.

TIETOSI EI KÄYTETTÄMÄÄN MITÄÄN MUISSA TARKOITUKSISSA


Tietojasi ei käytetä muihin kuin tässä asiakirjassa mainittuihin tarkoituksiin. Me ilmoitamme sinulle uusista käyttötavoista ja niihin liittyvistä laillisista käsittelyperusteista, jos myöhemmin löydetään uusia käyttötapoja, jotka ovat yhteensopivia niiden käyttötarkoitusten kanssa, joille henkilötiedot alun perin annettiin. Pyydämme tarvittaessa suostumustasi henkilötietojen käsittelyyn uusiin tarkoituksiin.


EI-SINULLE SAATUT TIEDOT


Päivitämme väestörekisterikeskuksen tietojen perusteella osoitteen ja nimen muutostiedot ja osoitettavissa olevat suoramarkkinointikiellot (Posti-Robinson) kumppanimme kautta, ellei rekisteröidy ole poissulkenut tätä.

Keräämme kanta-asiakasostotietoja seuraavista lähteistä: Nordea tarjoaa tietoja Starmannin ulkopuolella tehtyjen Stockmann Mastercard -kortilla tehtyjen ostojen kokonaismäärästä; maksettujen vakuutusmaksujen määrä.

Jos rekisteröit kanta-asiakaskorttisi kassalla, Starbuna-kumppanisi antaa Starbunalle ostotiedot (ostopäivämäärä, ostoksen kokonaismäärä ja ostopaikka).

Lisäksi keräämme tietoja seuraavista lähteistä: Suomen Asiakastieto Oy: n luottotietorekisteri; kauppakeskusten palautejärjestelmien, yhteistyökumppaneiden ja vuokralaisten palautetta siltä osin kuin ne koskevat Stockmannia.


HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN VAIKUTUKSIIN


Suojaamme asiakkaidemme yksityisyyttä ja sitoudumme varmistamaan henkilötietojen turvallisen käsittelyn EU: n tietosuoja-asetuksen ja muun sovellettavan lainsäädännön vaatimusten mukaisesti.

Starbuna on suojannut käyttäjien tiedot asianmukaisilla teknisillä ja hallinnollisilla tietoturvaratkaisuilla, olemme suojattaneet tilojamme, IT-järjestelmiämme ja tarjoamiamme palveluita, ja parannamme jatkuvasti tietoturvamenetelmiämme. Tietoihin pääsy ja käyttöoikeudet ovat henkilökohtaisia, ja niiden laajuuden määrittelevät työvastuut.

Tietosuoja-alueella huolehdimme oman henkilöstömme osaamisen kehittämisestä. Varmistamme myös, että kumppanimme ymmärtävät luottamuksellisuuden ja henkilötietojen turvallisen käsittelyn merkityksen.

Starbuna tarkkailee henkilötietojen käsittelyyn liittyviä tapahtumia, reagoi havaittuihin tapahtumiin ja estää mahdollisuuksien mukaan mahdolliset vahingot. Jos henkilötietosi ovat suojatoimenpiteistämme huolimatta väärissä käsissä, on mahdollista, että kolmannet osapuolet väärinkäyttävät henkilökohtaisia ​​tietoja, kuten muiden palvelujen yhteydessä, joihin sisältyy henkilötietojen käsittely. Starbuna ilmoittaa rikkomuksesta lain edellyttämille viranomaisille ja rekisteröidyille.

Tietosuojariskejä arvioidaan säännöllisesti osana Stockmannin riskienhallintaprosessia.


VASTAAVA TIETOSUOJA


Voit ottaa yhteyttä Starbunan tietosuojavastaavaan henkilötietojen käsittelystä tai EU: n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisten oikeuksien käytöstä Stockmannin toiminnassa. Voit ottaa yhteyttä tietosuojavastaavaan sähköpostitse info@starbuna.fi tai soittamalla + 358 44 366 0224 ja pyytää puhelinvaihteen yhdistämistä tietosuojavastaavaan. Puhelun hinta määräytyy tavanomaisen paikallisen / matkapuhelumaksun perusteella.

Sinulla on asetuksen mukaan oikeus poistaa henkilötietosi järjestelmästämme, jos
henkilötietoja ei enää tarvita tarkoituksiin, joihin ne on toimitettu tai muuten käsitelty; tai
olet peruuttanut suostumuksen, johon käsittely perustuu, eikä sillä ole muuta oikeudellista perustaa, tai
vastustaa henkilökohtaisten syiden käsittelyä, joka on välttämätöntä laillisen valvojan tai kolmansien osapuolten etujen saavuttamiseksi (esim. profilointi);
Tämä tarkoittaa, että rekisterinpitäjä ei enää voi käsitellä henkilötietoja, ellei rekisterinpitäjä pysty osoittamaan, että käsittelylle on perusteltu ja tärkeä syy, joka ylittää rekisteröidyn edut, oikeudet ja vapaudet tai on tarpeen perustamista, arkistointia tai puolustamista varten. laillisesta vaatimuksesta.
henkilötietojen laiton käsittely;
henkilötiedot on poistettava rekisterinpitäjään sovellettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi unionin tai jäsenvaltion lainsäädännön nojalla;
lapselta on kerätty henkilökohtaisia ​​tietoja tietoyhteiskunnan palvelujen tarjoamisen yhteydessä.

Voit rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä, jos
kiistät henkilökohtaisten tietojesi ajantasaisuuden, joten käsittelemme niitä rajoitetun ajan varmistaaksemme niiden oikeellisuuden
käsittelemme tietojasi laittomasti, mutta sinä vastustat henkilötietojesi poistamista ja vaadit sen rajoittamista sen sijaan
emme enää tarvitse kyseisiä henkilötietoja rekisterinpitäjänä käsittelyä varten, mutta tarvitset niitä oikeudellisen vaatimuksen luomiseen, arkistointiin tai puolustamiseen;
vastustaa henkilötietojen perusteella tapahtuvien henkilökohtaisten syiden käsittelyä, joka on joko yleisen tai rekisterinpitäjän kannalta tarpeen julkisen vallan käytön yleisen edun suorittamiseksi tai rekisterinpitäjän oikeutettujen etujen toteuttamiseksi tai kolmas osapuoli, ja odotamme tarkistusta, syrjäyttää valvojan oikeutetut perusteet perustutkimuksellesi.
Lukuun ottamatta tapauksia, joissa niitä säilytetään, henkilötietojasi voidaan käsitellä vain suostumuksellasi tai laillisen vaatimuksen luomista, jättämistä tai puolustamista varten tai toisen luonnollisen tai oikeushenkilön oikeuksien suojaamiseksi tai tärkeistä yleisen tai unionin edun mukaisista syistä.


Voit vastustaa henkilötietojesi käsittelyä
rekisterinpitäjän tai valtuutetun kolmannen osapuolen toteuttaminen etuihin (esimerkiksi henkilökohtaiseen syihisiin perustuva profilointi);
Tässä tapauksessa rekisterinpitäjä ei enää pysty käsittelemään henkilötietoja. Poikkeuksena on se, että rekisterinpitäjä voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa pätevä ja tärkeä syy, joka ohittaa rekisteröidyn edut, oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen laillisen vaateen perustamista, jättämistä tai puolustamista varten. Milloin tahansa, jos henkilötietojasi käsitellään suoramarkkinointitarkoituksiin, mukaan lukien profilointi, jos ne liittyvät tällaiseen suoramarkkinointiin.
Lisätietoja 1

Asetuksen mukaan sinulla on oikeus poistaa henkilötietosi järjestelmästämme, jos emme enää tarvitse tietoja niihin tarkoituksiin, joihin ne on kerätty tai muuten käsitelty, tai jos olet peruuttanut suostumuksesi, johon käsittely perustuu, ja - ei muuta käsittelyn oikeusperustaa, tai -
mainitsemalla henkilökohtaiset syyt, jotka vastustavat käsittelyä, joka on välttämätöntä laillisen valvojan tai kolmansien osapuolten etujen saavuttamiseksi (esim. profilointi);
Rekisterinpitäjä ei ehkä enää käsittele henkilökohtaisia ​​tietojasi. Poikkeuksena on se, että rekisterinpitäjä voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa pätevä ja tärkeä syy, joka ohittaa rekisteröidyn edut, oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen laillisen vaateen perustamista, jättämistä tai puolustamista varten.
henkilötietojen laiton käsittely; henkilötiedot on poistettava rekisterinpitäjään sovellettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi unionin tai jäsenvaltion lainsäädännön nojalla; lapselta on kerätty henkilökohtaisia ​​tietoja tietoyhteiskunnan palvelujen tarjoamisen yhteydessä.

Lisätietoja 2

Sinulla on oikeus rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä, jos
kieltäydyt henkilökohtaisten tietojen olevan ajan tasalla, joten käsittelemme niitä rajoitetun ajan varmistaaksemme niiden paikkansapitävyyden; käsittelemme tietojasi laittomasti, mutta vastustat henkilötietojesi poistamista ja vaadit niiden käytön rajoittamista sen sijaan, että tarvitset niitä laillisen vaatimuksen esittämiseen, puolustamiseen tai puolustamiseen, mutta rekisterinpitäjä ei enää tarvitse kyseisiä henkilötietoja käsittelyä varten;
vastustaa henkilötietojen perusteella tapahtuvien henkilökohtaisten syiden käsittelyä, joka on joko yleisen tai rekisterinpitäjän kannalta tarpeen julkisen vallan käytön yleisen edun suorittamiseksi tai rekisterinpitäjän oikeutettujen etujen toteuttamiseksi tai kolmas osapuoli, ja odotamme tarkistusta, syrjäyttää valvojan oikeutetut perusteet perustutkimuksellesi.
Lukuun ottamatta tapauksia, joissa niitä säilytetään, henkilötietojasi voidaan käsitellä vain suostumuksellasi tai laillisen vaatimuksen luomista, jättämistä tai puolustamista varten tai toisen luonnollisen tai oikeushenkilön oikeuksien suojaamiseksi tai tärkeistä yleisen tai unionin edun mukaisista syistä.

Lisätietoja 3

Voit vastustaa henkilötietojesi käsittelyä toteuttamalla rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen, jolla on valtuudet hyötyä (esimerkiksi henkilökohtaiseen syyyn perustuva profilointi); Tässä tapauksessa rekisterinpitäjä ei enää pysty käsittelemään henkilötietoja. Poikkeuksena on se, että rekisterinpitäjä voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa pätevä ja tärkeä syy, joka ohittaa rekisteröidyn edut, oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen laillisen vaateen perustamista, jättämistä tai puolustamista varten. Milloin tahansa, jos henkilötietojasi käsitellään suoramarkkinointitarkoituksiin, mukaan lukien profilointi, jos ne liittyvät tällaiseen suoramarkkinointiin.